Tuesday, December 9, 2008

SILAJ



Bulan lepas JKK kampung telah menemui saya untuk memaklumkan bahawa jalan raya akan diturap. Makanya saya diberitahu bahawa Napier yang saya tanam perlu ditebang untuk projek pembesaran jalan.

Saya buntu memikirkan alternatif apa yang perlu saya ambil untuk menyimapan Napier. Saya teringat ketika membuat kunjungan ke Ekspo MAHA yang lepas ada penerangan tentang pembuatan SILAJ.

Resepi Silaj AMITECFARM :-
Bahan-bahan :-
EM... Garam... (secukup rasa)
Cara-cara :-
Padatkan Napier dalam bancuhan EM+Garam dalam tong drum...

Mudahkan... senang je.. Dah jadi pun AmitecFarm punya Silaj.. Sedap kambing-kambing tu makan... Menu baru..
Fuh... Penat...

SELAMAT MENCUBA

2 comments:

Anonymous said...

resepi utk silaj pelepah sawit ade x?

Anonymous said...

Saya pon tak pernah buat...
tapi saya tak berani nak pakai pelepah sawit...sebab pelepah sawit ade Gas terlalu tinggi...takut nanti kambing kembung pulak..pastu Mati...

SmileyCentral.com